onsdag 7 oktober 2009

Första snön i Solberg...



Den första snön har fallit där jag har mitt "vinterhus"...de hade åkt längdskidor där i helgen!!

Eftersom jag just nu tränar att måla med mina vaxkritor så blev det en vintervy i svagt rosa och ljust brunt idag! Granarna är från Alota och stämplade innan jag går på med strykjärnet och vaxkritorna!

Några har undrat hur man gör och man smälter alltså vaxkritorna i olika färger på strykjärnet(låg värme) och stryker på kortet..


Tack för besöket!

4 kommentarer:

Dawn B. sa...

Birgit this is beautiful.. I would love to see pictures of Sweden snow. I am sure it is fabulous. It never snows where I live. I love this card. It is a beautiful technique.. Super job.

Lena sa...

Vilken vinterbild-härligt med snö!!!

Jacque sa...

Birgit, this is one of the most elegant and beautiful cards ever...that scene is breathtaking...Absolutely GORGEOUS!!! Hugs..Jacque

Anonym sa...

Jättefint kort!
Här i Nyköping hoppas jag ändå snön dröjer... Kika gärna in på min webbutik www.ahascrapbooking.se
Ha en bra dag!!
//Martha