söndag 2 augusti 2009

Testar nytt




Undrar om det bara är jag som ibland blir så trött på alla färger och dekorationer att jag måste rensa hjärnan och göra något väldigt enkelt/rent! Har testat en metod att måla i sepia som jag såg någonstans på nätet. Man målar med akvarellpennor och stompf! Vet inte riktigt vilken färg på cardstocken som blir bäst.


Jag fick Bildmålarnas träd och den lilla fiskaren i mitt gästDT paket från AltheasMix och texten kommer från Ingers textark.


På det lilla kortet har jag använt en CS som går lite mer i rosa.

Tack!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu, men jag tror aldrig jag lämnat nåt spår efter mig. Jag vill egentligen bara säga att jag tycker du är fantastiskt duktig och jag finner mycket inspiration hos dig. Jag hoppas du får en riktigt härlig söndag. Vänliga hälsningar Gunilla

Jajja sa...

Jag har funderat på om du brukar göra andra saker än bara kort, så som målar och tecknar tex? Du har ju en fantastisk känsla för detta!

Ha en skön söndag!

Vanja

Dawn B. sa...

This looks incredible Birgit. I love the sepia look. Great job.

Jennie/Deleelsia sa...

Dessa var verkligen så stilrena och fina. Mycket effektfullt att bara göra i samma ton och utan dekorationer.

Karin PG sa...

Hej Birgit!
Jag följer din blogg med intresse och tycker att du gör fantastiska saker! Och, jag är likadan som du, jag tröttnar på färger och framför allt på stämpelmotiv, och måste rensa skallen från dem. Det är så mycket trender och ofta en betoning på GULLIGT- vilket gör att jag blir less och gör kort med bara olika papper t.ex.
Du är en stor inspirationskälla!

Chris sa...

Hi again Birgit, I forgot to mention, I really like the contrast of the sepia on white but the mellow feeling of the cream is really lovely, I think that's my favourite. Chris :)